7 Kasım 2012 Çarşamba

Harald Zwart, Hayran Sorularını Yanıtladı

Ölümcül Oyuncaklar Serisi: Kemikler Şehri filminin yönetmeni Harald Zwart, hayranların film hakkındaki sorularını 5 Kasım'da Tumblr üzerinden yanıtladı.

Şafak Vakti Bölüm-2 ile birlikte Ölümcül Oyuncaklar: Kemikler Şehri'nin fragmanının yayınlaması hakkında:

-Fragmanımızın yayınlanma tarihinin Şafak Vakti Bölüm-2'nin vizyon tarihiyle bağlantılı olduğunu biliyorum. Bu da demek oluyor ki Kemikler Şehri fragmanı pek çok ülkede yayınlanabilir ama tabii bundan emin değilim. Kısa bir fragman olacak elbette!

Film çalışmaları hakkında:

-Aşırı odaklanmış durumdayım. Editörüm ile beraber her gün montaj yapıyoruz ve film vizyona girinceye kadar her adımı takip ediyoruz. FCP ve AVID gibi montaj programları kullanıyorum ve ikisinin de harika olduğunu düşünüyorum.

New York'taki çekimler hakkında:

-Filmin dış mekan çekimleri için kısa bir süreliğine oraya gideceğim.

Ölümcül Oyuncaklar Serisi’nin diğer filmlerini yönetmesi hakkında:

-Cevaplaması çok zor bir soru. Açıkçası bu projeden çok zevk alıyorum ve ekipteki aktörlerle çalışmayı çok seviyorum. Ama ilerisi için daha fazla düşünmeye başlamadan önce elimdeki ilk filmi bitirmem gerek.


Londra galası ihtimali hakkında:

-Sanırım olacak. Kadromuzda pek çok İngiliz oyuncu var ve bence Londra’da bir gala yapmalıyız.


Üç kelime ile Ölümcül Oyuncaklar serisini tarif edin:

- Romantik, büyülü ve zeki. Bence bu kelimeler yeterli.

Ölümcül Oyuncaklar serisi gibi büyük bir projeyi kabul etmesi hakkında:

-İtiraf etmeliyim ki, bu kadar büyük bir proje olduğunu bilmiyordum. Ve bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü konusunu sevdiğim bir filmi yapmak istedim. – büyük bir proje olduğu için değil. Büyük paralar kazanmak için değil de sadece ilginiz çeken şeyleri yapmak her zaman en iyisidir.


Filmin uyarlayabilmek için elindeki kaynağa (kitaba) yoğunlaşması hakkında:

-İyi bir soru. Ölümcül Oyuncaklar gibi harika bir seri kitabı filme uyarlamak çok zor. Ortada pek çok fikir ve hikaye vardı. Hepsi tek bir filme sığdırılamazdı. Bu nedenle her zaman zor seçimler yapmak zorunda kaldık.

Film sektöründe çalışan ve sektörle ilgilenenler için öneriler:

-Amatörler için bugün pek çok alternatif var; bilgisayarda düzenlemeler yapabilirler ve telefonu bir kamera gibi kullanabilirler vs. Eğer gerçekten film yapmaya başlamak istiyorlarsa, başlamamaları için hiçbir sebep yok. Bazen insan kendini planlamalar ve planlar yapıp, hayaller kurarken bulabilir fakat kalkıp da gerçek bir film çekmeye başlayana kadar hiçbir şey gerçekten olmuyor. Benim tavsiyem sadece devam etsinler. Bir şeyleri idrak edene kadar; bu öğrenmenin en iyi yoludur.


Oyuncuların tanıtım fotoğrafları çekilip çekilmediği hakkında:

-Çoktan çekildi. Yapımcılar ve film stüdyosu bu konuda harika bir iş çıkarıyor. Zamanı geldiğinde hepsini yayınlayacaklar.


Fragmanın (internet üzerinde) kesin yayın tarihi hakkında:

-Bilmiyorum, şu an gerçekten söyleyemem. Üzgünüm.

İtalya galası ihtimali hakkında:

-Yapılabilme ihtimalini öğreneceğim. Ama İtalya'da bir gala yapılsını isterdim.

Çeviri: Elwiens & Görkem D.
Kaynak: tmisource

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder