5 Eylül 2018 Çarşamba

Serinin Yazarı Cassandra Clare Daha Fazla Dayanamadı!

Ölümcül Oyuncaklar ve Cehennem Makineleri serilerinin yazarı Cassandra Clare, birkaç gün önce paylaştığı tweette yeni projeler için toplantıdan toplantıya koştuğunu açıklamıştı. Bu açıklama üzerine, kim olduğunu bilmediğimiz biri Twitter üzerinden Cassandra Clare'e laf atmış ve karşılığını bayağı sert almış. Tweetler silindiği için tam detaya sahip değiliz. Ama Cassandra Clare, Twitter üzerinden bu konu hakkında uzun bir açıklama paylaştı ve biz de açıklamayı sizler için çevirdik. Açıklamada bayağı ilginç noktaların olduğunu belirterek sizleri çeviriyle baş başa bırakıyoruz:

"Sert çıkıştığım için özür dilerim; yapmamalıydım. Ama izin verin şunu açıklayayım: Bir Cehennem Makineleri dizisinin yapılıp yapılmayacağına dair hiçbir bilgim yok. Bu Constantin Film'e bağlı ve ben bu konunun üstüne düşmüyorum. Cehennem Makineleri'nin film/dizi hakları onlara ait ve bunu yapabilecek insanlar sadece onlar. Ben değil.

Berbat bir ay geçirdim, birçok şeyin yanı sıra babama böbrek kanseri teşhisi konuldu ve her şeye rağmen Twitter'da aylardır paylaşım yapmaya devam ettim, ne oldukları önemli değil, hepsi nefret ve acı eleştirilere neden oldu. Los Angeles'ta geçirdiğim zaman hakkında bir şeyler paylaşmak için gerçekten heyecanlıydım ve açıkçası yeni projeleri müjdeleyeceğim için kimsenin buna kızmayacağını düşünmüştüm. Daha sonra cevap olarak çok fazla öfke ve hakaret görmek benim gururumu kırdı. Birçok insanın Cehennem Makineleri dizisini asla izlemeyeceğine dair yeminler etmesi, ne yazık ki Shadowhunters dizisini geri getirmeyecek. Bu yapılanlar sadece Cehennem Makineleri'nin bu tür küçük gaddarlıkları hak etmeyen gerçek hayranlarını incitir. İster inanın ister inanmayın, iki dizinin de birbirleriyle hiçbir ilgisi yok: Hayatım, kariyerim ya da kendi hakkımda bir gerçek söylediğim zaman ortaya çıkan varsayımlarla uğraşmaktan gerçekten çok yoruldum (Cehennem Makineleri dizisinin bir yan dizi olması gibi). Kasıtlı olarak yapılan karalama çalışmaları ve zulümler en yoğun intikamı hak ediyor.

Her seferinde kendimi açıklamaya çalışırken bağırmaktan yoruldum; çocuklarına sarılma emojisi gönderdiğim için bana bağırmaya profilime gelen yetişkinlerden yoruldum. Los Angeles'tayken üzerime gelen korku hissinden yoruldum ve Constantin Film'le görüşmeye gittiğimde, bana bir Shadowhunters hayranının yapımcı Martin Moszkowicz'in arabasını kırıp döktüğünü söylediler. Hayal kırıklığına uğradım ve gerçekten yoruldum. Zamanımın çoğunu insanlara zarar geldi mi diye meraklanarak geçiriyorum.

Ve hayır, kimsenin benim için üzülmesini istemiyorum. Kendim için de üzgün değilim. Sadece kızgınım, her zaman kızgınım. Bana yapılan haksızlığa kızıyorum. Mesela Rick Riordan kendi kitap uyarlamaları hakkında hoşlanmadığı bir şeyi açıkça söyleyebiliyor ama ben temel gerçekleri ("Dizinin x ve benzeri hakları yoktur.", "Cehennem Makineleri dizisinin Shadowhunters'tan farklı bir izleyici kitlesi var ve hiç kimse Shadowhunters TV hayranlarının onu izlemesini beklemiyor.") açıklama yetkisine bile sahip değilim. Açıklamaya kalktığımda da or*spuluk yapmış oluyorum.

Bu bir mazeret değil, bir açıklama. Kitlesel olarak değil de, belirli bir kişiye sert çıkıştığım için üzgünüm. Ama bence, birilerinin hayatını dayanılmaz kılmak için yola çıkıyorsanız, o kişinin buna katlanamayacağını da göz önünde bulundurmalısınız."

Çeviri: Görkem Demir | @CassieClare

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder