21 Ağustos 2015 Cuma

Shadowhunters’ın Meliorn'u Jade Hassouné'nin Röportajı


Shadowhunters'ın seçmeleri nasıldı?
Jade: Harikaydı, yaklaşık 1 ay sürdü. Bu tamamen beklenmedik bir durumdu. Pilot sezon oldukça uzun muhtemelen şahit olduğum en büyük sezon... Farklı diziler için bir sürü seçmeye katıldım, gerçekten harika olan bir sürü seçme... Daha sonra Shadowhunters seçmelerini duydum, o zamanlar dizi hakkında pek bilgim yoktu. İlk olarak Alaric için seçmelere katıldım. Kaydı kast yöneticilerine gönderdim, fazla zamanım yoktu, bir arkadaşım kaydıma yardım etti. Yaklaşık bir hafta sonra, geri dönüş aldım ve benden Raphael rolü için seçmelere katılmamı istediler. Şaşırmıştım, Raphael'in daha havalı bir karakter olabileceğini düşündüm. Raphael'in bir parçası gerçekten havalıdır. Sonra kanalla iletişime geçtim, dizi hakkında daha çok bilgi aldım ve derinlemesine inceledim. Sonra Raphael için seçmelere gittim ve seçmelere gittikten bir hafta sonra da, Meliorn karakteri için geri dönüş aldım. Böylece üç haftayı geride bırakmış oldum. Sonra Meliorn ile ilgili senaryodan bir parça okudum, Meliorn'un Raphael'den çok daha iyi olduğunu düşündüm! Bu tam istediğim karakterdi, gerçekten istiyordum! Daha sonra abartılı reklamlar görmeye başladım. Çok heyecanlanmıştım. Ama işe odaklanarak devam etmeye çalıştım.  Bu sefer Meliorn için seçmelere gittim ve hemen geri dönüş aldım. Sonra Los Angeles'a gittim ve yeni bir geri dönüş bekledim. Haberleri aldım, Meliorn karakteri için, seçilecek birkaç kişiden biriydim. Sonra 1 hafta boyunca Los Angeles'ta beklemek zorunda kaldım (gülüyor). Nihayet Pazartesi günü bir telefon aldım. Bu tür şeyleri asla tahmin edemezsiniz, dolayısıyla rol için fazla heveslenemezsiniz de. Genellikle herkes, bir projeye veya seçmeye bağlanmamanızı söyler, çünkü sonuç hiçbir zaman kesin olmaz. Bir rolü herkes alabilir, çünkü rolü alabilecek potansiyeli olan çok fazla harika aktör var. Bunun için, hikayeyi okumak ve oyuncu kadrosunun hazırda olan fotoğraflarına bakmak istedim ve tüylerim diken diken oldu. Sadece şunu biliyordum, bu işin bir parçasıydım. Hissettiklerimin doğru olduğunu göstermek için, elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım ve işe yaradı! Seçildim.

Ölümcül Oyuncaklar'ı okudun mu ya da okuyor musun?
Jade: Derinlemesine okuyorum ama o kadar da derin değil, sadece benden beklenilen kadar. Şu an ikinci kitaptayım. Seriyi çok seviyorum ve bu destansı hikayenin bir parçası olduğuma inanamıyorum, gerçekten harika bir şey.

Başlangıçta kitabı okumamanın rolü kapmana yardımcı olduğunu düşünüyor musun? Kitabı okumadığından karakteri kendin yorumladın. Buna karşılık olarak, kafanda yarattığın karakteri bırakıp Cassandra'nın yazdığı karakter olmaya çalıştın mı?
Jade: Güzel bir soru. Evet düşünüyorum... Kitap serinin ve dizinin bu kadar büyük olduğunu gerçekten bilmiyordum, ama bu işe çok rahat girdim. Tam yerindeydim; işini yap, aktör ol, sahneni çek, işi teslim et ve eve dön. Haklısın, okumamak, hazırda olana karşı kendi yaratıcı düşünceni oluşturmaktır. Sanırım sezgilerim sayesinde doğru yoldaydım. Muhtemelen onlar da eski seçmelerimde bunu gördü ya da rolü yapabileceğimi biliyorlardı. Tüm roller birbirinden çok farklı, bence David ve Joel, Alaric ve Raphael için çok iyiler. Meliorn, benim olduğu için çok memnunum.

Bu role girmeden önce herhangi bir peri mitolojisi biliyor muydun?
Jade: Çok fazla mitoloji olduğundan dolayı, dünya bu konuda çok özel görünüyor. Bu da bana genelde konuştuğumuz, destansı filmlerde veya başka yerlerde gördüğümüz cinleri hatırlatıyor. Evet, her zaman perilerin ve büyülü yaratıkların hayranı olmuşumdur. Etrafımdaki birine sorsan, hayalimdeki rolün bir tür periyi ya da cini canlandırmak olduğunu söyler. Ama sanırım, benim mitolojilerle pek alakam yok. Lise kütüphanesinden aldığımı hatırladığım bir kitapta, onların hakkında birkaç şey okumuştum. Kimin yazdığını bilmiyorum fakat kitapta biribrinden farklı birçok efsane, farklı peri masalları ve tüm masallardan farklı görüntüler vardı! Oldukça ilginçti.

Şimdiye kadar Meliorn'a hiç sahne çekildi mi?
Jade: Evet.

Sezonun kaç bölümünde olacaksın?
Jade: Sanırım sezonun yarısından biraz daha fazlasında olacağım. Onlar periler dünyasını yavaş yavaş, tadını çıkararak tanıtıyorlar. Beni kitaptakinden daha farklı sunuyorlar. Peri mahkemesine çok farklı bir giriş yapılacak. Ne diyeceğimi bilemiyorum.

Dizide nasıl tanıtıldığını söyler misin?
Jade: Isabelle sayesinde!

Pekala, Isabelle birlikte rolün olduğu ilk kişi mi?
Jade: Evet, Emeraude çok havalı. Birbirimizle uyuştuk ve çok eğlendik.

Torontoda çekim yapmayı seviyor musun?
Jade: Bence Toronto gelişmiş ve gelecek vadeden bir şehir. Burada bizler (oyuncular) için birçok şey oluyor, özellikle haftasonları. Sahneler çoğalıyor ve bir sürü prodüksiyon buraya geliyor, bu yüzden havada bir vızıltı oluşuyor. İşte tüm bu olanlar, 3 yıl önce Toronto'ya geldiğimde ilgimi çeken ilk şeylerdi. Bunun mükemmel olduğunu söyleyebilirim. Toronto'da olduğum için gerçekten mutluyum. Heyecan verici şeyler yaşanıyor. That’s My DJ'in bir parçası olmak eğlenceli ve hayatıma bir şekilde etki etti. Bunu henüz tam anlamıyla duyurmadım ama DK MIDAS isimli bir grupla birlikteyim ve piyasaya çıkacak bir müziğimiz var. Aslında onu çoktan yolladık fakat henüz duyurmadık. Sanırım Pazartesi günü Twitter ya da başka bir yerden duyuruyu yapacağız. Şehrin dört bir yanından, işbirliği yapan çok farklı sanatçılarla tanıştım, birlikte yürüyen ve birbirlerine ilham veren sanatçılar... Bunları yaratmak gerçekten harika, ilham verici şeyler... Burada hissettiğim enerji büyüleyici.

Gölge Avcıları için bir aksanın olması şart mı yoksa kendi normal konuşmanı mı kullanacaksın?
Jade: Normal sesimle konuşacağım. Bir karakter yarattığım zaman otomatik olarak sesimi ya da konuşmamı düzgün bir şekilde değiştirebiliyorum. Ayrıca, senaryoyu kimin yazdığına bağlı olarak da değişiyor. Senarist Meliorn'a farklı bir ses verdi. Karakterin konuşma tarzı ve diğer şeyleri... Yani anlatmak istediğim, hepsinin uyumlu gözükmesini sağlamak benim işim. Lübnan'da doğmam hem havalı ve hem de komik. Henüz çocukken, oradan çook uzaklara taşındık. Montreal'de büyüdüm. Konuştuğum tüm dillerde, aksanımın bir parçası hissediliyor. Bunun yüzden, söylediğim gibi, Shadowhunters'ın kast yöneticileri sesimde bir farklılık duydular ve ilginç olduğunu söylediler. Bunu her gün duymuyorum. (Gülüyor.)

Karikatür sanatıyla uğraşmak, kendi çizgi roman serini yazmak ve çizmek ister miydin?
Jade: Evet, planlarımdan biri kesinlikle. Gelen birkaç projem var, tam olarak zaman çizelgesini bilmiyorum ama yoğunum. Bahsettiğiniz konular üstünde gerçekten çalışıyorum ve her zaman hayallerimden biri olmuştur. Anlatacak bir sürü hikayem var, ama hepsinin ne zaman olacağını bilmiyorum. Şimdilik ağır bir ivmeyle ilerliyorlar ama sonra onları çizgi romana geçirmek için çalışacağım.

Mühürlerden herhangi birini dizi için çizdin mi?
Jade: Adamım… Ah keşke… Hepsi, müthiş tasarım ekibinin bir parçası. Aktörler için o dövmeleri yapmaları gerçekten harika. Ben protez kulak kalıplarımı almaya gittiğimde, duvarlar mühürlerle doluydu. Gerçekten müthiş görünüyorlardı. Bir fotoğraf çekmek ve herkese göstermek isterdim ama izin vereceklerini sanmıyorum. O odada kesinlikle büyük sanatçılar var. Ben de mühürleri çizmek isterim ama sonra... Orada gerçekten havalı sanatçılar var, sizler de göreceksiniz.

Kitapsız bir dünyada mı yaşamayı tercih ederdin yoksa, filmsiz mi?
Jade: Adamım, bu çok zor. Uh! İnsanın hayal potansiyelinin ve onun ne kadar güçlü olduğunu gösterdiği için ve bence filmlerin kaynağını olduklarını düşündüğüm için, bu yüzden sadece kitapların olduğu bir dünyada yaşamak zorunda kalacağım. Kitapları dünyadan silemezsiniz, çünkü onlar olmadan filmler de olmaz.

Shadowhunters 2016'da ABC Family ekranlarında!

Kaynak: TalkNerdy

Jade Hassouné'nin setten bir resmi:

Orijinal boyutu için resmin üstüne tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder