30 Mayıs 2013 Perşembe

Harald Zwart 'Tribute'e Kemikler Şehri Hakkında Konuştu

Tribute: Toronto'da film çekmenin en çok nesini sevdin?

Bana Avrupa şehirlerini anımsatıyor. Çekimlerden sonra her zaman gidebileceğiniz harika mekanları var. Mesela gidip yemek yiyebileceğiniz yerler ya da Yorkville sokakları. Toronto'ya resmen aşık oldum.

Canavarlara, kabuslara ve kamp ateşi etrafında fısıl fısıl anlatılan efsanelere -tıpkı filmde duyduklarımız gibi- inanır mısınız? 

(gülüyor) Süper bir soru! Şey, artık inanıyorum! 

Fikrinizi değiştiren neydi? Film yüzünden mi inanıyorsunuz artık?  

Evet, biz insanların etrafımızda dönen olaylara sadece sınırlı bir görüşle bakmamızı keşfetmem buna neden oldu. Dünya ve cennet arasından bizim bildiğimiz ve anladığımızdan çok daha fazlası olduğuna inanıyorum. 

Şu aralar çok fazla bu tarz roman ve kitap uyarlaması yapılıyor senin bu projeyi seçme nedenin neydi?

Kitabın tarzını sevdim. Mizahla harmanlanış şekli çok güzel ve karakterleri çok ciddiye alan bir roman. Clary'nin macerası mesela polisiye bir hikaye gibi, kendi kafasının içindekileri anlamaya çalışıyor. Bence bu inanılmaz güzel ve aynı zamanda psikolojik olarak da çok karmaşık bir durum. Bu hikayedeki gençler çok akıllılar ve bu tarz mücadelelere alışkınlar ve hep birlikte sorunları aşacaklar. 

Bir romanı filme uyarlama konusunda uygun olan koşullar nedir?

Bu proje için konuşabilirim ki, Cassandra'nın yazım şekli oldukça görsel. Okumaya başladığım anda gözümün önünde görüntüler belirmeye başladı; belirttiği o harika mekanlar ve Geçit. Hikayedeki bütün elementlerin hissettirdiği şey bu; size görsel ilham veriyorlar. Hayranların yıllardır uğraştıkları şeyleri görmelisiniz! Açıkça ortada ki bu kitaplar gençlere ilham veriyor, dünyanın dört bir yanında yer alan bu hayranlar, kendi film afişlerini ve fragmanlarını yapıyorlar demek ki bu kitaptan oldukça etkilenmişler.


Pek çok hayran film konusunda çok heyecanlı. Bu film adaptasyonu konusunda, sizde baskı oluşturuyor mu?

Evet, sanırım. O baskıyı hissetmemeye çalışıyoruz ama yine de onların beklentilerini göz önüne alıp buna saygı gösteriyoruz. Piyasayı takip edemezsiniz, ben her şeyden önce hala film için doğru olan neyse onu yapmaya çalışıyorum, çünkü bu bir sinema projesi. Ve bence hayranlar yaptığımız işi seveceklerdir. Hatta tepkilerinin çok iyi olacağını ve izlerken çok keyif alacaklarını düşünüyorum.

Cassandra Clare ile ikili çalışmalar yaptınız mı? 

Ben çok şanslı bir insanım, çünkü Cassandra'yla çalışmak acayip kolaydı. Film yapımından anlıyordu ve bu kadar kalın bir kitabı filme sıkıştırmanın zorluğunun farkındaydı. Yani birbirimizle yakın bir iletişim halinde çalışmlarımızı sürdürdük. Cassandra, hayranlarını çok iyi tanıyor. Geçenlerde onun bir kitap imza gününe davet edildim -beni de yanında götürecek kadar kibar bir insan- ve çok genç yaşlardaki hayranlar karşısında şaşkına döndüm. Sadece çok küçük olanlar değil her yaş kitlesinden hayranlar vardı. Cassandra'nın hayranları çok olgunlar, olgunluktan kastım genç olmalarına rağmen bilgili ve akıllılar. Öyle akıl dolu sorular sordular ki hedef kitlemizin tahmin ettiğimizden daha gelişmiş olduğunu fark ettik ve bu durum karşısında çok mutlu olduk.

Kitaplar çok uzun ama bir tane dahi sıkıcı sahne yok. Hangi sahnelerin filme dahil edilmeyeceğine karar vermek zor muydu?

Gerçekten zordu. Öncelikle sahneleri çizime döktük ve bunları ekrana aktardık, üzerine düşündük taşındık. En sonunda film kendi kendine hayat verdi ve böylece hangi sahnelerin filme dahil olacağı da ortaya çıkmış oldu. Fakat tahmin edebileceğiniz üzere eğer bir kitaba -sizin de dediğiniz gibi hiç sıkıcı sahnesi olmayan bir kitaba- yoğunlaştığınızda ve onu ortalama bir film uzunluğuna sığdırdığınızda o iş gayet yolunda gider.

Setteki detaylar neden bu kadar önemliydi? Duyduğuma göre dekor nefes kesiciymiş.

Set ve dekor benim için her zaman önemlidir. Eğer ben o mekanın gerçekten var olduğuna inanmazsam filmi izleyen seyircinin de inanmayacağını düşünürüm. Harika bir sahne tasarımcısı olan Francois Séguin ile çalıştığım için çok şanslıydım ki kendisi Karate Kid filminde de benimle çalışmıştı. Gerçek bir sanatçı ve çalışırken her şeyi 'yüzyıllardır orada duruyor ve dekorda bulunan her şey bir nedenden ötürü orada' düşüncesiyle yaptık.

Serinin diğer filmlerini de yönetmek ister miydiniz?

Evet! Eğer böyle bir şey düşünürlerse kesinlikle ilgilenirim. (Çevirmen Notu: Röportajın tarihi eski ve Harald Zwart, geçtiğimiz günlerde Küller Şehri'nin yönetmenliğini de üstleneceğini açıkladı.)

Film hakkında son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

İnsanların gerçekten şaşıracağını düşünüyorum. Orta yaşlı adamlar bile filmden keyif alacaklar. Bu bir aksiyon filmi. Bir grup genç adama filmi izlettik ve kendileri için yeterince aksiyon içerdiğini ve aşırı bir romantizm barındırmadığını belirttiler. Ve kızlar da bilakis bir ilişki üzerine görmek istedikleri her şeyden yeterince olduğunu ve aksiyonu sevdiklerini dile getidiler. Sanırım çok iyi bir denge yakaladık.

Çeviri: elwiens
TMISource

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder